سیاسی

تاکید رشید بر توسعه روابط عراق و روسیه

رئیس جمهور عراق در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای افریقایی بر ضرورت توسعه روابط بین دو کشور و تقویت افق‌های همکاری تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، شامگاه پنج شنبه (16 مه) در منامه از میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای افریقایی و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، بوگدانوف درود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، را به رشید ابلاغ و در مقابل رئیس جمهور عراق نیز، درود خود به پوتین و آرزوی پیشرفت و شکوفایی روز افزون برای ملت روسیه را به نماینده ویژه همتای روسی خود ابلاغ کرد.

در ادامه این دیدار، رشید بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه و جهان و ضرورت توسعه روابط بین دو کشور و تقویت افق‌های همکاری که به منافع متقابل دو ملت دوست خدمت می‌کند، تاکید کرد.

وی نسبت به توقف جنگ روسیه و اوکراین و تکیه بر گفت‌وگو در راستای تحکیم صلح و امنیت بین‌المللی ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اوضاع فلسطین، بر ضرورت توقف تجاوزات علیه غزه تاکید کرد و از جامعه جهانی خواستار ایفای نقش خود در حفاظت از فلسطینی‌ها و تضمین رساندن کمک‌های امدادی بیشتر شد.

از طرفی دیگر بوگدانوف بار دیگر حمایت روسیه از تلاش‌های عراقچ در حفاظت از امنیت و ثبات خود را تکرار و از نقش مرکزی عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشورهای منطقه قدردانی کرد.

منبع
ریاست جمهوی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا