سیاسی

رایزنی نخست وزیران امارات و کویت درباره همکاری‌های دوجانبه

نخست وزیر و معاون رئیس امارات و نخست وزیر جدید کویت در منامه درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و اوضاع منطقه با یکدیگر رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز محمد بن راشد نخست وزیر و معاون رئیس امارات و احمد عبدالله الصباح نخست وزیر جدید کویت در منامه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بن راشد و الصباح شماری از مسائل سیاسی، عمرانی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای را بررسی کردند.

نخست وزیر امارات در این دیدار از نقش کویت در دو سطح کشورهای عربی و بین‌المللی و حمایت گسترده از ارتقای همکاری بین دو کشور قدردانی کرد.

بن راشد همچنین تلاش بی‌وقفه کویت برای تحقق وحدت کشورهای شورای همکاری که نشات گرفته از ایمان راسخ به اهمیت تحکیم و تقویت پیوندهای همبستگی و تامین ثبات برای ملت‌های این کشورها و منطقه است، را ستود.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت تداوم هماهنگی موجود بین دو کشور برای ایجاد افق‌های جدید در راستای تحکیم شراکت راهبردی به ویژه در زمینه همکاری اقتصادی، تجاری، گردشگری و بخش‌های حیاتی و تلاش برای افرایش حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت بخش خصوصی دو کشور و توانمندسازی نهادهای آن برای بهره‌مندی از فرصت‌های زیاد تاکید کردند.

نخست وزیران امارات و کویت در ادامه درباره اوضاع منطقه و تنش‌های موجود در خاورمیانه و پیامد‌های جدی آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و پیامد‌های اوضاع استثنایی منطقه بر آینده توسعه کشورهای خود رایزنی کردند.

بن راشد و الصباح بر اهمیت ارتباط برای دستیابی به راه حل‌هایی که در تحکیم پایه‌های صلح عادلانه و همه جانبه و تقویت امنیت و ثبات کمک می‌کند، تاکید کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا