سیاسی

درخواست برکناری وزیر دفاع رژیم صهیونیستی

پس از بالا گرفتن تنش‌ها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، وزرای تندرو و افراطی کابینه خواستار برکناری یوآو گالانت وزیر دفاع این رژیم شدند.

میدل ایست نیوز: پس از بالا گرفتن بحث و اختلافات در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر دفاع این رژیم جلسه را ترک کرد در حالیکه ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار برکناری وی از وزارت شد.

به گزارش العربی الجدید، تعدادی از وزرا در جلسه شورای وزیران امور سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی که شب گذشته برگزار شد، یوآو گالانت وزیر دفاع را به دلیل اظهارات وی در خصوص مخالفت با تحمیل حکومت نظامی بر نوار غزه مورد حمله قرار دادند.

یوآو گالانت در پاسخ به وزرای این رژیم تصریح کرد: آنها در رفح، در مکان‌هایی که سربازان ارتش در معرض موشک‌های ضد تانک و تیراندازی بی وقفه هستند، به سمت من سنگ و اشیاء دیگر پرتاب کردند. هیچ کس نمی خواهد آنجا باشد. باور کنید راست می گویم. من نخستین فردی هستم که مخالف فلسطین هستم. من حامی طرح از رود تا دریا هستم ( از نیل تا فرات) اما غزه جبل الشیخ یا قدس نیست بلکه جایی است که دو میلیون فلسطینی در آن حضور دارند و برای اسرائیل منفعتی در آنجا وجود ندارد.

این منبع نوشت، در طول جلسه، گالانت در حالی که ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت ملی (داخلی) در حال سخنرانی بود، سالن را ترک کرد. بن گویر با حمله به گالانت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست تا او را از کار برکنار کند. بن غفیر گفت: نخست وزیر باید او را برکنار کند، هر بار که من صحبت می کنم، او آنچه را که می خواهد انجام می‌دهد.

در همین حال یاریو لیوین وزیر دادگستری نیز وارد ماجرا شد و گفت: بن عفیر درست می گوید و خروج او (یعنی گالانت) نشان دهنده بی‌احترامی است.

میری رگو وزیر حمل و نقل نیز خطاب به گالانت گفت: شما گفتید که طرحی را پیشنهاد کرده‌اید، اما اکثریت اینجا مانند شما فکر نمی‌کنند.

گفتنی است روز گذشته تعدادی از حامیان جناح راست در تل آویو تظاهرات کردند و از گالانت خواستند استعفا دهد چرا که وی در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود با برقراری حکومت نظامی در نوار غزه موافق نیست و از نتانیاهو خواست اعلام کند که این اتفاق نخواهد افتاد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا