خبر اولسیاسی

اکسیوس مدعی شد:
مذاکرات غیر مستقیم امریکا با ایران در عمان

یک رسانه امریکایی مدعی شد که امریکا برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه مذاکرات غیر مستقیم با ایران انجام داده است.

میدل ایست نیوز: یک رسانه امریکایی مدعی شد که امریکا برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه مذاکرات غیر مستقیم با ایران انجام داده است.

به گزارش العربی‌الجدید، سایت اکسیوس از مذاکرات غیر مستقیم میان امریکا و ایران خبر داد که این هفته در سلطان‌نشین عمان صورت گرفته است.

این رسانه امریکایی ادعا کرد که این مذاکرات در راستای تلاش برای اجتناب از تشدید حملات در منطقه انجام شده است.

اکسیوس افزود که در این مذاکرات که «برت مک گورک» مشاور ارشد جوبایدن رئیس جمهور امریکا و «آبرام پالی» معاون نماینده امریکا در امور ایران شرکت کرده بودند، دور نخست مذاکرات میان ایالات متحده و ایران از ژانویه گذشته به شمار می‌رود که مذاکرات مشابهی در عمان انجام داده بودند.

مذاکرات میان امریکا و ایران یک ماه پس از حمله موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در 13 آوریل صورت گرفته است.

به گفته منابع خبری، مک گورک و بالی روز سه شنبه وارد عمان شده و با میانجیگران عمانی دیدار کردند. مشخص نیست که نماینده ایران در این مذاکرات چه کسی بوده است.

این منابع افزودند که نشست‌ها بر «توضیح پیامدهای رفتارهای ایران و نمایندگانش در منطقه و بررسی نگرانی‌های امریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران» متمرکز بوده است.

«فیدانت باتیل» معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه گفته بود که دولت بایدن « در صورتی که ضرورت اقتضا کند، راه‌هایی برای ارتباط با ایران دارد»

ایالات متحده اوایل سال جاری، مذاکرات سری با ایران در خصوص حملات انصارالله در دریای سرخ در راستای فشار بر تهران برای استفاده از نفوذ خود برای پایان دادن به حملات این گروه یمنی انجام داده بود.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مسئولان امریکایی گزارش داده بود که واشنگتن در ژانویه گذشته نگرانی‌هایی درباره برنامه هسته‌ای توسعه یافته ایران ابراز کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا