سیاسی

رشید در گفتگو با مخبر:
برای هرگونه کمک و درخواست از سوی ایران آمادگی داریم

رئیس جمهور عراق در گفت‌وگوی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور ایران از آمادگی دولت عراق برای هرگونه کمک در پی سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و هیئت همراه خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ایران ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش «تسنیم» رشید در این ارتباط تلفنی با مخبر تصریح کرد: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور کنند.

وی از آمادگی دولت عراق برای هرگونه کمک و درخواست از سوی ایران در این خصوص خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور ایران نیز در این ارتباط ضمن تشکر از ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق، از حساسیت همیشگی و ویژه ارتباطات برادرانه با این کشور توسط رئیسی یاد و ابراز امیدواری کرد با رفع این حادثه ناگوار ایشان بتواند برای دیدار مسئولان عراق و زیارت عتبات عالیات به آن کشور سفر کند.

مخبر در این تماس از بسیج همه جانبه نیروهای امدادی، نظامی و مردمی در ایران برای رسیدگی به این سانحه خبر داد و از ابراز آمادگی کشور دوست و برادر عراق تشکر کرد.

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در استان آذربایجان شرقی روز یکشنبه دچار سانحه شد و امدادگران در تلاش برای جستجوی آن هستند.

آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا