خبر اولسیاسی

دستور السودانی برای کمک به یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران

نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را صادر کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی به وزارت کشور، هلال احمر عراق و طرف های مرتبط برای ارائه امکانات موجود به جمهوری اسلامی ایران برای یافتن بالگرد رئیسی که در شمال ایران ناپدیده شده، دستور داد.

بعد از ظهر امروز یکشنبه رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران دچار سانحه شده است.

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در استان آذربایجان شرقی (شمال غرب ایران) دچار سانحه شده و برخی همراهان رئیس جمهور ایران در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند.

آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده‌ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند اما به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دستور داد که از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش استفاده شود.

وزیر بهداشت ایران نیز گفت: منطقه شدیداً مه‌آلود است و همین مسأله کار جست‌وجو را سخت کرده است همه امکانات درمانی را در منطقه حادثه مستقر کردیم و امیدواریم بعد از پیداشدن هلی‌کوپتر بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا