سیاسی

تسلیت بشار اسد به رهبر ایران در پی شهادت رئیس جمهور این کشور

رئیس جمهور سوریه شهادت رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه این کشور و همراهان آنها را به رهبری جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور و همراهان آنها را به آیت الله خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

براساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، اسد در این پیام بر همبستگی سوریه با جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های درگذشتگان تاکید و نسبت به این حادثه دردناک و ضایعه بزرگ ابراز تاسف و همدردی کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت که اخلاص رئیسی در کارش و عمل وی به مسئولیت‌هایش، او را به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح پروژه حیاتی کشورش کشاند تا در راه انجام وظیفه شهید شود.

اسد افزود که با رئیس جمهور ایران تلاش کرده است که روابط استراتژیک میان سوریه و ایران همواره شکوفا باقی بماند.

رئیس جمهور سوریه گفت: سفر رئیسی به سوریه را که گامی مهم در مسیر روابط استراتژیک بود و همه دیدگاه ها و افکار برای بهبود روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت سوریه و ایران را همواره در یاد خواهیم داشت.

پیش از این خبرگزاری دولت ایران در خبری شهادت ابراهیم رئیسی و تیم همراهش را تایید کرد.

بعد از ظهر یکشنبه 19 می رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در آن بود، دچار سانحه شده است.

تیم‌های امدادی از ساعت اولیه جست‌وجو را آغاز کردند و پهپاد آکینجی ترکیه نیز به کمک ایران آمد و ساعتی پیش خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پهپاد آکینجی، یک منبع حرارت را رصد کرد که گمان می‌رود مربوط به بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منبع
ریاست جمهوری سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا