سیاسی

تسلیت رئیس جمهور عراق به رهبری و ملت ایران

رئیس جمهور عراق به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران و یاران همراهش در سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران و یاران همراهش در سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق با انتشار پیامی اعلام کرد با قلب‌هایی مومن به قضا و قدر الهی و خبر درگذشت جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و شماری از مسئولان را در حادثه دردناک سقوط بالگرد دریافت کردیم.

در این پیام آمده است، به مناسبت این حادثه اندوهبار، خالصانه ترین تسلیت و ابراز همدردی را به  آیت الله سید علی خامنه ای رهبری معظم جمهوری اسلامی و به ملت و مقامات این کشور عرض می کنیم و بر ایستادگی عراق در کنار ملت ایران در این شرایط دشوار تاکید داریم.

وی افزود: از خداوند عز و جل می خواهیم همه آنها را مورد غفران و رحمت واسعه الهی و عالیترین درجات بهشت قرار دهد.

بعد از ظهر یکشنبه 19 می رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در آن بود، دچار سانحه شده است.

تیم‌های امدادی از ساعت اولیه جست‌وجو را آغاز کردند و پهپاد آکینجی ترکیه نیز به کمک ایران آمد و ساعتی پیش خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پهپاد آکینجی، یک منبع حرارت را رصد کرد که گمان می‌رود مربوط به بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منبع
بیانیه دفتر ریاست جمهوری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا