اقتصادی

ثبت سفارش خرید 105 فروند هواپیمای ایرباس توسط عربستان

خطوط هواپیمایی عربستان سعودی با ثبت یک رکورد منحصر به فرد، برای خرید 105 فروند هواپیما به شرکت ایرباس سفارش داده است.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی با سفارش دادن بزرگ‌ترین خرید در تاریخ ایرباس در تلاش است تا به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در جهان تبدیل شود.

به گزارش بلومبرگ، ابراهیم عبدالرحمن العمر، مدیرکل خطوط هوایی عربستان سعودی در کنفرانس معروف به «آینده هوانوردی» در ریاض پایتخت این کشور تصریح کرد: خطوط هوایی عربستان سعودی رکورد سفارش 105 هواپیمای باریک پیکر و دارای یک راهرو از ایرباس را ثبت کرده است.

وی افزود: این قرارداد شامل 93 هواپیمای«A321 نیو» و 12 هواپیمایA320 نیو است که بزرگ‌ترین هواپیما در تاریخ 80 ساله خطوط هوایی عربستان سعودی محسوب می شود.

بر گزارش بلومبرگ، شرکت هواپیمایی ملی عربستان اعلام کرد، این سفارش می‌توانست بیشتر و بزرگ‌تر از اینها باشد اما شرکت اروپایی سازنده این هواپیماها قادر به تحویل هواپیماهای اضافی‌تر تا قبل از سال 2032 نبود.

گفتنی است این دستور در حالی صادر می شود که عربستان سعودی میلیاردها دلار برای تبدیل این کشور به یک مقصد مهم حمل و نقل هوایی و گردشگری هزینه کرده و عبدالله الشهرانی، سخنگوی رسمی خطوط هوایی عربستان سعودی از نیاز این کشور به بیش از 180 هواپیما خبر داده است.

عبدالرحمن العمر گفت ، خطوط هوایی عربستان قرار است اولین هواپیمای خود را در سال 2026 دریافت کند و طی پنج سال آینده 88 فروند دیگر دریافت خواهد کرد.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا