اقتصادی

امضای قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه عراق با شرکت چینی

وزارت نفت عراق از امضای قرارداد با یک کنسرسیوم مشترک عراقی و چینی برای توسعه یکی از میدان‌های گازی این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق از امضای قراردادهای اولیه با کنسرسیوم دو شرکت نفتی جره چین (Jereh Oil & Gas Engineering Corporation) و پترو عراق برای توسعه میدان گازی منصوریه در استان دیالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «باسم محمد خضیر» معاون وزیر نفت در امور استخراج با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، شرکت نفت مرکز عراق برای توسعه میدان گازی منصوریه با کنسرسیومی از شرکت‌های چینی «جره و پترو عراق» با قراردادی اولیه امضا کرد.

این مقام وزارت نفت با اشاره به اینکه این قرارداد در راستای تلاش وزارت نفت برای بهره برداری از گاز پس از امضای قرارداد توسعه میدان گازی عکاز است، افزود: این وزارتخانه در حال تلاش برای بستن پرونده گاز مشعل و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا است و افزون بر آن در حال سرمایه‌گذاری در میادین گازی و فعال‌سازی قراردادهای صدور مجوزهای دور پنجم و ششم تکمیلی است که که منجر به واگذاری ۱۳ میدان در ۱۰ استان شد.

در همین ارتباط، محمد یاسین مدیرکل شرکت نفت مرکزی عراق نیز تاکید کرد پس از امضای این قرارداد، تولید اولیه قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه در استان دیالی ظرف ۱۸ ماه به ۱۰۰ متر مکعب خواهد رسید و ظرف ۴ تا ۵ سال آینده، حداکثر تولید در این میدان نفتی به ۳۰۰ متر مکعب در روز خواهد رسید.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا