سیاسی

پیام تسلیت رئیس الحشد الشعبی به رهبر و ملت ایران

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق شهادت رئیس جمهوری ایران و جمعی از همراهان وی را رهبر و ملت ایران تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز:  فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای نوشت: با قلب‌های مومن به اراده و تقدیر الهی و تسلیم در برابر امر و تقدیر الهی، خبر دردناک و مصیبت بار شهادت مجاهد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و جمعی از مجاهدان و بهترین یاران همراه را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد دریافت کردیم.

در این بیانیه الحشد الشعبی آمده است، ضمن عرض تسلیت و  تعزیت به مقام رهبری انقلاب اسلامی ایران و همچنین به مردم صبور و  مجاهد ایران به خاطر این فاجعه دردناک، یاد مردانی را گرامی می‌داریم که خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از مسائل امت اسلامی کردند.

در ادامه این پیام آمده است، ما  با دلی آکنده از حزن و  اندوه، از مواضع شرافتمندانه و کارنامه پر تلاش و کوشش آن مرحوم، جناب آقای ابراهیم رئیسی و بویژه ایستادگی ایشان در کنار عراق و ملت این کشور در محفل و مناسبتی یاد می‌کنیم بطوری که همیشه اعلام کرد ایران و عراق یک ملت واحد هستند و جدا کردن آنها از یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

فالح الفیاض در ادامه پیام خود تصریح کرده است، آن مرحوم همواره مواضع قاطعانه، محکم و اصولی در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم این سرزمین در مقابله با ماشین کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در دفاع از سرزمین و مقدسات آنها اتخاذ کرد. ما به همین مناسبت در غم ملت و رهبران ایران شریک هستیم و بار دیگر این مصیبت را به آنها تسلیت می گویم.

پیش از این خبرگزاری دولت ایران در خبری شهادت ابراهیم رئیسی و تیم همراهش را تایید کرد.

بعد از ظهر یکشنبه 19 می رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در آن بود، دچار سانحه شده است.

تیم‌های امدادی از ساعت اولیه جست‌وجو را آغاز کردند و پهپاد آکینجی ترکیه نیز به کمک ایران آمد و ساعتی پیش خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پهپاد آکینجی، یک منبع حرارت را رصد کرد که گمان می‌رود مربوط به بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منبع
بیانیه الحشد الشعبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا