سیاسی

افزایش بازداشت‌شدگان در کرانه باختری به بیش از 8800 نفر

شمار بازداشت‌شدگان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان آغاز حمله هفتم اکتبر تا کنون به 8800 نفر افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: سازمان امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کردند پس از بازداشت 26 فلسطینی دیگر به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در دوشنبه شب، شمار اسرای فلسطینی در کرانه باختری از 7 اکتبر تا کنون به 8800 نفر افزایش یافت.

به گزارش الجزیره، این دو نهاد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، این بازداشت‌ها در چارچوب حملات گسترده‌ای صورت گرفت که به شکل اساسی در شهرهای الخلیل و رام الله متمرکز بود، بطوری که ۲۱ شهروند که در بین آن‌ها اسرای سابق نیز به چشم می‌خوردند، بازداشت شدند و علاوه بر آن‌ها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ۵ نفر دیگر در شهرک‌های اطراف رام الله بازداشت شدند.

این بیانیه می‌افزاید: موج بازداشت‌ها با یورش و حمله گسترده توام با خشونت همراه بوده است بطوری که شمار زیادی از بازداشت‌شدگان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و خانه‌هایشان تخریب شد.

در این بیانیه همچنین آمده است نظامیان اشغالگر به منزل خانوادگی «اسلام حامد» اسیر فلسطینی در شهر سلواد یورش بردند و آن را تفتیش کردند. این اسیر فلسطینی در سال ۲۰۱۵ بازداشت و به عنوان بخشی از سیاست مجازات دسته جمعی رژیم صهیونیستی علیه اسرا و خانواده‌های آن‌ها به ۲۱ سال زندان محکوم شد.

گفتنی است همزمان با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری نیز شاهد تنش‌های امنیتی فزاینده در نتیجه حملات مستمر شهرک نشینان و تهاجمات رژیم صهیونیستی به شهرها، شهرک‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی است که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین به شهادت ۵۰۵ و زخمی شدن بیش از ۵ هزار نفر انجامیده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا