اجتماعیسیاسی

اعلام برخی جزئیات تعطیلات رسمی و مناسبتی در عراق

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق جزئیات قانون تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مشمول تعطیلی را تشریح کرد.

میدل ایست نیوز: محمد الخفاجی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق جزئیات قانون تعطیلات رسمی و مناسبت‌هایی را که مشمول این قانون می‌شوند فاش کرد.

به گزارش شفق نیوز، الخفاجی تصریح کرد، قانون تعطیلات رسمی شامل چند روز تعطیلی است که از تعطیلات رسمی عمومی شامل جمعه و شنبه شروع می‌شود و شورای وزیران این اختیار را دارد که در صورت لزوم تعطیلی شنبه را لغو کند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر تعطیلات رسمی اول ژانویه، اول و دهم ماه محرم، ۱۸ ذی الحجه مصادف با روز غدیر خم، ایام عید فطر، عید قربان و اول ماه مه مصادف با روز جهانی کارگر و همچنین برخی تعطیلات شناخته شده دیگر خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد، قانون تصریح و مقرر کرده است که روزهای تعطیل اعیاد فطر و قربان با توجه وجود اختلافات بین دیوان اوقاف اهل سنت و شیعیان، ایام تعطیل از اولین روز اعلام شده توسط اوقاف اهل سنت تا آخرین روز اعلام شده توسط شیعیان باشد.

الخفاجی در ادامه افزود: قانون تعطیلات رسمی همچنین مقرر کرده است به برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های کربلا، نجف و شهرهای کاظمین و سامرا اختیار تعلیق ساعات کاری رسمی حداکثر تا سه روز در صورت لزوم اعطا شود ضمن آنکه این قانون همچنین تعطیلات خاص ادیان و مذاهب دیگر مانند مسیحیت و صابئی‌ها و غیره را نیز تحت عنوان تعطیلات اختصاصی این ادیان و مذاهب تعیین کرده است.

وی ادامه داد: ممکن است برای تطابق با اصل ۱۲ قانون اساسی ناظر بر اینکه اعیاد رسمی و مناسبت‌های مذهبی و ملی را قانون تنظیم می‌کند، نام این قانون را از تعطیلات رسمی به چیز دیگری طبق متن قانون اساسی تغییر دهیم.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا