سیاسی

اعلام حمایت فرانسه از تصمیمات دادگاه کیفری بین‌المللی

همزمان با تصمیم دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی، فرانسه بر ضرورت احترام به استقلال و تصمیمات این دادگاه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فرانسه حمایت خود را از استقلال دادگاه کیفری بین‌المللی که اخیرا دادستان آن حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات حماس را صادر کرده است؛ اعلام کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از استقلال دادگاه کیفری بین‌المللی و مبارزه با هرگونه مصونیت از مجازات در تمامی موارد اعلام می‌دارد.

این وزارتخانه ضمن محکوم کردن آنچه آن را «کشتار یهودستیزانه» جنبش حماس در هفتم اکتبر توصیف کرده است، به رژیم صهیونیستی نیز در خصوص لزوم پایبندی دقیق به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و به ویژه سطح غیر قابل قبول تلفات در میان غیر نظامیان در نوار غزه و جلوگیری از دسترسی کافی به کمک‌های بشردوستانه هشدار داده است.

این در حالی است که «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی روز گذشته اعلام کرد درپی صدور حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر دفاع این رژیم به اتهام ارتکاب جنایاتی از جمله گرسنه نگه داشتن (ساکنان نوار غزه) ، قتل عمد و سیاست نسل کشی است.

وی همچنین خواستار صدور حکم بازداشت سه تن از رهبران ارشد حماس به نام‌های یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه، محمد دیاب ابراهیم (محمد ضیف)، فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج به سبب مشارکت در اتهاماتی نظیر گروگانگیری و خشونت‌های جنسی در عملیات هفتم اکتبر شده است.

گفتنی است جوزپ بورل، کمیسر عالی امور خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، پیش از این، با اشاره به اینکه تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را مد نظر قرار خواهد داد، تصریح کرده بود همه کشورهایی که منشور دیوان کیفری بین‌المللی را تصویب کرده‌اند، باید تصمیمات دادگاه را اجرا کنند.

امریکا و آلمان و برخی از دیگر کشورهای غربی از این تصمیم دادگاه انتقاد کرده‌اند. از سوی دیگر، حماس نیز در واکنش به این تصمیم تأکید کرد که این دادگاه جای قربانی و جلاد را اشتباه گرفته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا