سیاسی

تماس تلفنی وزرای خارجه اردن و ترکیه با باقری

وزرای خارجه اردن و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت امور خارجه ایران ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور، درباره روابط دو جانبه گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی معاون نخست‌ وزیر و وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران، ضمن ابلاغ تسلیت پادشاه اردن به رهبر جمهوری اسلامی، مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت اردن با دولت و ملت ایران را به مناسبت شهادت ابراهیم رئیسی رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه این کشور و سایر همراهان ابراز داشت.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، الصفدی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به تعامل مستمر با امیرعبداللهیان، بر اهتمام اردن و پادشاه این کشور برای استمرار رایزنی‌ها با ایران به منظور تامین منافع دو کشور و کمک به برقراری صلح و‌ ثبات در منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات جاری فلسطین، بر اولویت مسئله فلسطین نزد دولت اردن و تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه تاکید و خواستار هم‌افزایی و تلاش‌های مشترک در این زمینه شد.

باقری نیز در این گفت‌و‌گو از همدردی و ابراز تسلیت پادشاه و دولت اردن تشکر کرد و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دوجانبه با اردن را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات جاری فلسطین و غزه، بر ضرورت و اهمیت تلاش مشترک ایران و اردن و سایر کشورهای اسلامی به منظور توقف فوری، کامل و بی قید و شرط جنگ علیه غزه و حمایت و پشتیبانی مضاعف از ملت فلسطین تاکید کرد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران، شهادت رییس جمهور، وزیر خارجه و همراهان ایشان را تسلیت گفت و برای آنان آرزوی رحمت و مغفرت کرد.

فیدان در این گفتگو افزود: دوستان واقعی در شرایط سخت در کنار یکدیگر هستند و دولت و ملت ترکیه، در این شرایط دشوار و اندوهناک، در کنار دولت و ملت ایران هستند.

باقری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از ابراز تسلیت، همدردی و حمایت های دولت و مردم مسلمان ترکیه، روابط دوستانه و برادارانه جاری بین دو کشور را متکی به اشتراکات فراوان دینی، تاریخی، تمدنی و ایفای نقش شخصیت های صادق و بزرگی همچون شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان برشمرد و بر تداوم همکاری دو کشور بزرگ جهان اسلام برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

هاکان فیدان همچنین از باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان دی هشت در خصوص بحران غزه در ترکیه دعوت کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا