سیاسی

سفر فرستاده امریکا به کشورهای عضو شورای همکاری برای بررسی صلح در یمن

فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در یمن هفته جاری سفر جدیدی به کشورهای عضو شورای همکاری را آغاز می‌کند تا در مورد چشم انداز برقراری صلح در یمن گفت وگو کند.

میدل ایست نیوز: تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در یمن هفته جاری سفر جدیدی به کشورهای عضو شورای همکاری را آغاز می‌کند تا در مورد چشم انداز برقراری صلح در یمن و توقف فوری حملات انصار الله در دریای سرخ و آبراه‌های اطراف آن بحث و گفت‌وگو کند.

به گزارش العربیه، وزارت خارجه امریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که لندرکینگ این هفته به کشورهای عضو شورای همکاری سفر می‌کند تا با شرکای خود درباره روند صلح یمن و توقف فوری حملات انصار الله در دریای سرخ و و دیگر آبراه‌های اطراف آن، بحث و گفت‌وگو کند.

در این بیانیه آمده است که سفر نماینده ویژه امریکا در یمن شامل عربستان، امارات و عمان خواهد بود.

او قرار است دیدارهایی با مقامات این کشورها و سایر شرکای منطقه‌ای داشته باشد تا درباره اقدامات لازم برای آرام کردن اوضاع کنونی و حمایت از مردم یمن بحث و گفت‌وگو کند.

راه حل پایان دادن به درگیری در یمن

لندرکینگ خاطرنشان کرد که حملات مستمر انصارالله پیشرفت به سوی دستیابی به راه‌حلی پایدار برای پایان دادن به درگیری در یمن را تهدید می‌کند و مانع  ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها و نیازمندان در سراسر منطقه می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا مجددا بر حمایت ایالات متحده از برقراری صلح فراگیر و پایدار در یمن و اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی و مشارکت طرف‌های درگیری به منظور پایان دادن مسالمت‌آمیز به درگیری در این کشور، تاکید شده است.

بیانیه وزارت خارجه امریکا همزمان با سفر جدید هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به ریاض اعلام شد.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و سفرای عربستان، امارات و اعضای دائم شورای امنیت دیدار و با آنها درباره چشم انداز صلح در یمن و راه‌های حفظ امنیت منطقه و پیشبرد میانجیگری بین المللی گفت‌وگو کرد.

سفر دو شخصیت امریکایی و بین‌المللی به منطقه در پرتو تلاش‌های گسترده جامعه بین‌المللی برای احیای مذاکرات سیاسی متزلزل بین طرف‌های یمنی‌ با هدف دستیابی به توافق بر سر نقشه راه برای برقراری صلح در این کشور است که با حمایت سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا