اقتصادی

عربستان و ژاپن 30 یادداشت تفاهم در زمینه‌های انرژی، صنایع و فعالیت‌های مالی امضا کردند

عربستان و ژاپن، در حاشیه فعالیت‌های همایش تجاری چشم‌انداز 2030 دو کشور، بیش از 30 یادداشت تفاهم در زمینه‌های انرژی، صنایع و فعالیت‌های مالی امضا کردند.

میدل ایست نیوز: عربستان و ژاپن، امروز در حاشیه فعالیت‌های همایش تجاری «چشم‌انداز 2030 عربستان و ژاپن» که در توکیو برگزار شد، بیش از 30 یادداشت تفاهم در زمینه‌های انرژی، صنایع و فعالیت‌های مالی امضا کردند.

به گزارش العربیه، در این همایش تجاری، کن سایتو، وزیر صنعت ژاپن با مقامات عربستان از جمله عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی و خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری و همچنین نمایندگان شرکت‌های عربستانی دیدار کرد.

خبرگزاری «رویترز»، از سایتو نقل کرد که در این همایش گفته است عربستان، بزرگترین تامین‌کننده نفت خام ژاپن و یکی از مهمترین شرکا در زمینه امنیت انرژی است.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان نیز اعلام کرد که کشورش در گامی که از برنامه‌های آن برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به 50 درصد از ترکیب برق در این کشور تا سال 2030 حمایت می‌کند، از طریق اجرای پروژه‌های «الغاط» و «وعد الشمال» به رکوردهای جهانی جدیدی در کاهش هزینه تولید برق از انرژی بادی دست‌یافته است.

شرکت عربستانی خریدار انرژی اعلام کرد که برای خرید انرژی از پروژه انرژی بادی «الغاط» با ظرفیت 600 مگاوات و پروژه انرژی بادی «وعد الشمال» که دارای ظرفیت 500 مگاواتی است با کنسرسیومی به رهبری شرکت بازرگانی ژاپنی «ماروبنی»، دو قرارداد امضا کرده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا