سیاسی

رئیس رژیم صهیونیستی از بررسی عادی‌سازی روابط با عربستان در دیدار با سالیوان خبر داد

رئیس رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با عربستان سعودی را یک تحول و نقطه عطف تاریخی در منطقه توصیف و تاکید کرد این موضوع را با مشاور امنیت ملی امریکا بررسی کرده است.

میدل ایست نیوز: رئیس رژیم صهیونیستی عادی سازی احتمالی روابط با عربستان را یک نقطه عطف تاریخی در منطقه خاورمیانه دانست و اعلام کرد این موضوع را با مشاور امنیت ملی امریکا در میان گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در «موسسه دموکراسی اسرائیل» اعلام کرد این احتمال را در دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا با وی در میان گذاشته است.

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گزینه‌ای برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی وجود دارد که می‌تواند به یک نقطه عطف تاریخی تبدیل شود و به منزله پیروزی بر آنچه وی «امپراتوری شرارت» خواند باشد.

وی با اشاره به اینکه دامنه امپراتوری شرارت از نظر او بزرگتر از حماس است، افزود: مبارزه ما در نهایت فقط مبارزه با حماس نیست، بلکه یک نبرد استراتژیک جهانی است و ما باید هر کاری برای انسجام و تناسب با نگرش و چشم‌انداز بزرگ عادی‌سازی انجام دهیم.

رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به تلاش دادگاه کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت سران این رژیم اعلام کرد: دشمنان ما در صدد تخریب روابط بین‌المللی تل آویو هستند. ایران و عوامل آن به همراه حامیان مختلف تحریم، تلاش می‌کنند تا از طریق راه‌اندازی یک پویش تهاجمی و بدبینانه بین‌المللی علیه ما به هر طریقی روابط ما را نابود کنند و شما دیدید که این موضوع روز گذشته در اظهارات دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی تجلی یافت و او دولت دموکرات اسرائیل و رهبران قاتل یک سازمان تروریستی را با هم یکسان دانست.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا