اقتصادیخبر اولسیاسی

وزارت برق عراق: واردات گاز از ایران پایدار و منظم است

وزارت برق عراق با اشاره به امضای توافقنامه پنج ساله با ایران، بر نظم و پایداری واردات گاز از این کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق ضمن تاکید بر نظم و پایداری مقادیر گاز وارداتی از ایران، از وجود یک نقشه راه با وزارت نفت برای تامین سوخت جایگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: این وزارتخانه قراردادی را برای مدت پنج سال با شرکت گاز ایران امضا کرد تا واردات روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز را تضمین کند ضمن آنکه این درصد با توجه به نیاز سیستم متفاوت است و همانطور که طرف ایرانی به تعهدات خود پایبند است،طرفی عراقی نیز تعهداتی از جمله پرداخت وجوده دارد که به آن پایبند خواهد بود.

این سخنگو تصریح کرد: وزارت برق، پول تمامی فاکتورهای دریافتی از صندوق اعتباری بانک تجارت عراق را برای گاز عرضه شده پرداخت خواهد کرد و به این ترتیب گاز ایران به طور منظم وارد عراق خواهد شد. این در حالی است که روزانه 32 میلیون متر مکعب از گاز ایران راهی مناطق مرکزی و 10 میلیون متر مکعب آن به منطقه جنوب می رسد و این واردات گاز از ایران به شکلی منظم و روان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به توافقنامه امضا شده بین وزارت برق و طرف ایرانی و ذخایر کافی گاز خاطرنشان کرد: یک نقشه راه فنی با وزارت نفت بر اساس دستورات محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای تامین سوخت ملی و گاز ملی مورد نیاز جایگاه ها تهیه شده و اجرای آن به آرامی ادامه دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا