سیاسی

رژیم صهیونیستی طرح تخلیه شهرک‌های کرانه باختری را لغو کرد

رژیم صهیونیستی پس از آنکه سه کشور اروپایی تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند، از تصمیم خود برای لغو قانون تخلیه شهرک‌‌های شمال کرانه باختری خبر داد.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه لحظاتی بعد از آنکه سه کشور اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، از لغو قانون موسوم به جداسازی شمال کرانه باختری و تخلیه برخی شهرک‌های این منطقه و اتخاذ اقداماتی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

لغو قانون جداسازی در شمال کرانه باختری به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا بار دیگر صهیونیست‌ها به ۴ شهرک تخلیه شده و برچیده شده «گانیم»، «کادم»، «حومیش» و «سانور» بازگردند در حالی که این شهرک‌ها در سال ۲۰۰۵ پس از اجرای طرح جداسازی یک طرفه توسط دولت تل آویو تخلیه شدند.

به گزارش الجزیره، در همین زمینه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد یوآو گالانت، وزیر دفاع این رژیم، لغو کامل قانون جداسازی و تخلیه شهرک‌ها در شمال کرانه باختری را اعلام کرد.

گالانت تصریح کرده است، کنترل یهودیان بر کرانه باختری تضمین کننده امنیت این رژیم خواهد بود و بنابراین از لغو دستورالعمل قبلی مبنی بر تخلیه تعدادی از شهرک‌های شمال کرانه باختری خبر داد.

از سوی دیگر «بتسالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز از توقف انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی گفت: به نتانیاهو اطلاع دادم که از این پس تا اطلاع ثانوی قصد ندارم پول مالیات را به تشکیلات خودگردان فلسطین بپردازم ضمن آنکه مجوزهای تردد مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز لغو کرده‌ایم و تحریم‌های مالی بیشتری را علیه آن‌ها اعمال خواهیم کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا