سیاسی

وعده عربستان به عرضه پایدار نفت به ژاپن

ولیعهد عربستان سعودی به ژاپنی ها در خصوص صادرات و عرضه با ثبات نفت به این کشور اطمینان خاطر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مذاکره با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن از طریق ویدئو کنفرانس، وعده داد ریاض به عرضه نفت پایدار به ژاپن ادامه دهد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن سلمان به نخست وزیر ژاپن گفت: عربستان سعودی همچنان به عرضه پایدار نفت خام به ژاپن متعهد است و قصد دارد در زمینه‌های دیگر نیز از جمله انرژی پاک با ژاپن همکاری کند.

در این بیانیه آمده است، نخست وزیر ژاپن به بن سلمان گفته است کشورش انتظار دارد عربستان سعودی همچنان در دستیابی به ثبات در بازار جهانی نفت، از جمله افزایش تولید، پیشرو باشد و به ایفای نقش خود ادامه دهد.

فومیو همچنین تصریح کرد، مایل است با پادشاهی عربستان سعودی برای ایجاد یک زنجیره تامین جهانی برای انرژی های پاک مانند هیدروژن و آمونیاک همکاری کند.

این در حالی بود که قبل از این مذاکرات، ژاپن و عربستان سعودی یک مجمع تجاری دوجانبه در توکیو برگزار کردند تا در خصوص تقویت همکاری در بخش انرژی و سایر بخش ها، علیرغم غیبت بن سلمان، گفتگو کنند.

گفتنی است ولیعهد عربستان روز دوشنبه به طور ناگهانی سفر خود به ژاپن را لغو و آن را به 23 ماه مه موکول کرد. قرار بود بن سلمان در این سفر با ناروهیتو امپراطور ژاپن و کشیدا نخست وزیر این کشور دیدار و مذاکره کند.

در جریان مجمع تجاری چشم انداز 2030 عربستان و ژاپن، کن سایتو وزیر صنعت ژاپن با مقامات سعودی از جمله شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی و خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری و همچنین نمایندگان شرکت های سعودی دیدار کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا