خبر اولسیاسی

خسارت 300 میلیارد دلاری به اقتصاد سوریه در نتیجه جنگ

وزیر دارایی سوریه اعلام کرد بر خلاف برخی برآوردهای قبلی کارشناسان، خسارت های سوریه در جنگ 13 ساله علیه این کشور حدود 300 میلیارد دلار برآورد شده است.

میدل ایست نیوز: وزیر دارایی سوریه خسارات اقتصادی سوریه در نتیجه جنگ چند ساله در این کشور را بیش از 300 میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش العربی الجدید، « کنان یاغی»، وزیر دارایی دولت سوریه اعلام کرد: خسارات اقتصاد سوریه طی 13 سال جنگ حدود 300 میلیارد دلار برآورد شده و این بر خلاف برآوردهای قبلی کارشناسان سوری و بین المللی است که این مبلغ را حداقل دو برابر عنوان کرده بودند.

کنان یاغی که برای شرکت در اجلاس سالانه نهادهای مالی عربی برای سال 2024 به مصر سفر کرده است، در مصاحبه با سی ان ان عربی با اشاره به تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی بر پیش‌بینی‌های رشد، اظهار داشت: دولت سوریه از طریق توسعه بخش خصوصی به دنبال محرک های رشد اقتصادی در این کشور است و پیش‌بینی می کند در سال 2024 نرخ رشد اقتصادی در این کشور 1.5 درصد باشد.

وی با اشاره به بهبود تدریجی اوضاع اقتصادی سوریه و تاثیر تحریم‌های بین المللی بر سیستم بانکی این کشور تصریح کرد: ارتباط ما با سرمایه گذاران سوری در خارج از کشور برای جذب سرمایه‌های آنها در داخل سوریه برقرار است.

گفتنی ست بر اساس گزارش سندیکای کارکنان بانکی دولت سوریه، خسارات اقتصاد این کشور تا پایان سال 2020 بیش از 530 میلیارد دلار، معادل 9.7 برابر تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2010 تخمین زده شد و درصد تخریب در زیرساخت ها نیز بیش از 40 درصد عنوان شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا