سیاسی

بورل: اعضای اتحادیه اروپا کمک‌های مالی به آژانس «اونروا» را از سر گرفتند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که همه کمک‌کنندگان در اتحادیه اروپا حمایت‌های خود از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را از سر گرفته‌اند.

میدل ایست نیوز: جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که همه کمک‌کنندگان در اتحادیه اروپا حمایت‌های خود از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را از سر گرفته‌اند.

به گزارش العربیه، بورل، پنج‌شنبه با اظهار نظر در مورد ابتکاری که روز چهارشنبه توسط چند کشور در حمایت از این آژانس راه‌اندازی شد، در پلتفرم «ایکس» افزود که آژانس «اونروا» در نوار غزه و منطقه خاورمیانه «شریان زندگی» است و نمی‌توان از خدمات آن بی‌نیاز شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین توضیح داد که آژانس امدادرسان سازمان ملل هنوز در وضعیت مالی «بحرانی» قرار دارد و خواستار افزایش حمایت‌های ارائه شده به آن برای رفع نیازهای رو به رشد فلسطینی‌ها شد.

ابتکار سازمان ملل

سازمان ملل متحد، چهارشنبه اعلام کرد که سفرای کشورهای اردن، کویت و اسلوونی در سازمان ملل متحد، ابتکار تعهدات مشترکی را در قبال «اونروا» در رابطه با چندین موضوع از جمله نقش این آژانس در غزه، ثبات منطقه، وضعیت مالی آن و مسائل مربوط به اصول بی‌طرفی و به رسمیت شناختن تلاش‌های کارکنان امدادرسان آژانس و اهمیت همکاری با آن، آغاز کردند.

گفتنی است که از فوریه گذشته، ده‌ها کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، کمک‌های مالی خود به این آژانس امدادرسان سازمان ملل را به‌دلیل ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر مشارکت تعدادی از کارکنان اونروا در حمله هفتم اکتبر حماس و گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های پيرامون نوار غزه به تعلیق درآوردند.

پس از اینکه اتهامات منجر به تعلیق کمک مالی این آژانس شد، سازمان ملل آوریل گذشته اعلام کرد که پنج پرونده از مجموع 19 پرونده مربوط به کارمندان اونروا را که رژیم صهیونیستی آن‌ها را به دست داشتن در حملات حماس در 7 اکتبر متهم می‌کند، بسته یا تعلیق کرده است.

کاهش بودجه

در شرایطی که نوار غزه تحت محاصره اسرائیل به شدت بمباران می‌شود و با یک فاجعه انسانی از جمله خطر قحطی گسترده مواجه است، مطرح شدن چنین اتهاماتی از سوی رژیم صهیونیستی به اختلال در فعالیت‌های امداد و کمک‌رسانی آنروا و کاهش بودجه آن منجر شده است.

اتهامات رژیم صهیونیستی باعث شد که بسیاری از کشورهای کمک‌کننده کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را متوقف کنند.

این در حالی است که چند کشور از آن زمان کمک‌های مالی خود را از سر گرفته‌اند، اما ایالات متحده برجسته‌ترین متحد رژیم صهیونیستی کمک مالی خود به این آژانس را کماکان از سر نگرفته است.

آژانس اونروا بیش از 30 هزار کارمند دارد که به 5.9 میلیون فلسطینی در منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا