اقتصادیخبر اولسیاسی

السودانی: عراق نیازمند 3 برابر شدن کارخانه‌های موجود در کشور است

نخست وزیر عراق ضمن دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در مواد خام موجود در این کشور گفت: عراق به سه برابر شدن کارخانه‌های موجود در راستای پوشش تقاضا‌ها نیازمند است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، از بخش خصوصی فعال در بخش صنعت این کشور خواستار شد که در مواد خام موجود در عراق سرمایه گذاری کند.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی امروز پنجشنبه (23 مه) در استان نجف فعالیت‌های اجرایی پروژه کارخانه تولید شیشه «الدیار» را راه‌اندازی کرد.

السودانی در راه‌اندازی این پروژه مهم، از تلاش‌های سازمان شهرک‌های صنعتی، وزارت صنعت و سایر طرف‌های حمایت کننده از این طرح قدردانی و تاکید کرد که این کارخانه در یک شهر صنعتی توسط یک سرمایه گذار در حال اجرا است و او متعهد به ارائه تمام خدمات شده و این شهر صنعتی همچنین برای میزبانی از صنعتگران و ارائه خدمات و واگذاری زمین به آن‌ها آماده خواهد شد و ما امیدواریم این امر در سایر استان‌ها هم اجرایی شود.

نخست وزیر عراق به پروژه جدید، که به نوبه خود اولین پروژه تولید شیشه با ظرفیت 800 تن در روز است اشاره کرد و گفت: این پروژه، تامین کننده 25 درصد از نیاز بازار داخلی و متکی به ماده سیلیس است که در عراق فراهم و در دسترس است.

السودانی همچنین بر استفاده از فرصت بهره برداری و سرمایه‌گذاری در حوزه مواد اولیه‌ای که تاکنون در آن‌ها سرمایه گذاری نشده است، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه بر حمایت دولت از بخش خصوصی و اعطای ضمانت‌های لازم برای تمامی پروژه‌هایی که دارای اولویت هستند، به ویژه در بخش مسکن و ساختمان که به مصالح ساختمانی زیادی نیاز دارند، تاکید کرد.

السودانی در ادامه بیان کرد که کشور به سه برابر شدن کارخانه‌های موجود در راستای پوشش تقاضا‌ها نیازمند است.

وی در پایان از بخش خصوصی خواستار شد تا به طور جدی برای سرمایه گذاری از این فرصت استفاده کنند، چرا که دولت همچنان به رفع موانع ادامه می‌دهد و به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی واقعی در این مسیر است و در این چارچوب صنایع بزرگ‌تر در این شهر و دیگر شهرهای صنعتی مستقر خواهند شد.

این پروژه اولین پروژه‌ای است که مطابق با ضمانت‌های دولتی مصوب در بودجه عراق و با همکاری بانک تجارت این کشور (TRT) و بانک صادرات آلمان اجرا می‌شود که پایه همکاری‌ها در عرصه مهم‌ترین شکل‌های همکاری بین بانکی میان عراق و آلمان، در سفر السودانی به برلین پایتخت آلمان گذاشته شد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا