سیاسی

فؤاد حسین: عراق میدانی برای تسویه حساب نخواهد بود

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای عربی در کنفدراسیون سوئیس تاکید کرد که عراق میدانی برای تسویه حساب نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق طی سفر خود به سوئیس با سفرای کشورهای عربی در کنفدراسیون سوئیس دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین با شماری از سفرا و رؤسای هیئت‌های دیپلماسی عربی دیدار و درباره مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و امنیتی در منطقه گفت‌وگو کرد.

وی همچنین عمق روابط عراق با برادران عرب خود را ستود و بر خطرات توسعه دامنه درگیری و تداوم آن و موضع روشن عراق که مطابق با موضع کلی کشورهای عربی در درخواست پایان جنگ در غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه فوری است تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد که عراق میدانی برای تسویه حساب نخواهد بود و این کشور به طور پیوسته می‌کوشد تا روابطش با کشورهای همسایه روابط متوازن و بر اساس اصول حسن همجواری، منافع و احترام متقابل باشد.

حسین همچنین اشاره کرد که مسائل داخلی کشورها نباید به خارج از کشورها انتشار پیدا کند چرا که این مسأله به ثبات کل منطقه آسیب وارد می‌کند و بر اوضاع اقتصادی آن ثاتیر منفی می‌گذارد.

وی در ادامه به اوضاع کلی عراق و تلاش این کشور برای طرح پروژه‌های راهبردی مانند پروژه جاده توسعه با همکاری کشورهای عربی و همسایه برای ایجاد فضای سیاسی و اقتصادی پایدار در منطقه و ایجاد مرحله جدیدی از سازندگی و همکاری اشاره کرد.

از طرفی دیگر سفرای کشورهای عربی از این دیدار و موضع عراق تشکر و قدردانی و بر اهمیت سفرهای این چنینی به کشورهای اروپایی در راستای هماهنگی و شفاف‌سازی مواضع برای خدمت به اقدام مشترک کشورهای عربی تاکید کردند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا