اقتصادیسیاسی

امارات 10 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند

پاکستان اعلام کرد که امارات متحده عربی متعهد شده 10 میلیارد دلار در بخش‌های اقتصادی در پاکستان سرمایه‌گذاری‌ انجام دهد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست‌وزیری پاکستان اعلام کرد که امارات متحده عربی متعهد شده 10 میلیارد دلار در بخش‌های اقتصادی در پاکستان سرمایه‌گذاری‌ انجام دهد.

به گزارش العربیه، پاکستان همزمان با اجرای بسته اصلاحات سخت اقتصادی در همکاری با صندوق بین‌المللی، به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی تلاش می‌کند تا به اقتصاد 350 میلیارد دلاری خود که از نرخ تورم بالا و کاهش رشد رنج می‌برد، رونق ببخشد.

این توافق فی‌مابین دو کشور پس از گفت‌وگوهای محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در جریان سفرش به ابوظبی صورت گرفته است.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری پاکستان آمده است: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات متحده عربی، حمایت کشورش (از پاکستان) را در هر شرایطی تایید کرد و متعهد شد 10 میلیارد دلار امریکا در چندین بخش سرمایه‌گذاری کند.

در این بیانیه بخش‌های مورد نظر برای سرمایه‌گذاری مشخص نشده است.

این بیانیه افزود که شریف بر تقویت مشارکت‌های استراتژیک کشورش با امارات در زمینه‌هایی از جمله فناوری اطلاعات، انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری تاکید کرد.

گفتنی است که پاکستان برای تقویت اقتصاد و حمایت از ذخایر ارزی خود برای پاسخگویی به تعهدات رو به افزایش و بدهی‌های خارجی خود به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد. مذاکرات این کشور با صندوق بین‌المللی پول برای دستیابی به یک قرارداد وام بلندمدت که می‌تواند به 8 میلیارد دلار برسد، در حال انجام است.

تیمی از صندوق بین‌المللی پول در حال بازدید از پاکستان است تا در مورد بودجه و سیاست‌های بهبود اقتصادی این کشور پس از موفقیت آن در تکمیل برنامه وام کوتاه مدت به ارزش 3 میلیارد دلار در ماه گذشته، گفت‌وگو کند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا