خبر اولسیاسی

حکم دادگاه لاهه درباره توقف فوری عملیات نظامی در رفح

دادگاه لاهه امروز جمعه طی حکمی از رژیم صهیونیستی خواست حمله نظامی به رفح در جنوب نوار غزه را فوراً متوقف کند.

میدل ایست نیوز: دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) امروز جمعه طی حکمی از رژیم صهیونیستی خواست حمله نظامی به رفح در جنوب نوار غزه را فوراً متوقف کند و تاکید کرد وضعیت کنونی در این منطقه خطراتی جدی داشته و صدمات غیر قابل جبرانی برای حقوق بشر در نوار غزه در پی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نواف سلام رئیس دادگاه لاهه در سخنان ابتدایی خود در جلسه امروز دادگاه اعلام کرد شرایط زندگی ساکنان نوار غزه به شدت رو به وخامت نهاده و این پس از 28 مارس و همزمان با صدور دستورات لازم به رژیم اشغالگران برای اتخاذ تدابیر لازم جهت خودداری از هرگونه نسل کشی در این منطقه اتفاق افتاده است.

وی همچنین افزود شرایط انسانی در رفح پس از گذشت چند هفته بمباران به شدت فاجعه‌بار است و حدود 800 هزار نفر تا 18 می 2024 از این منطقه آواره شده‌اند.

دادگاه لاهه این تحولات به ویژه حمله نظامی به رفح را به طور ویژه خطرناک توصیف کرده و افزود این شرایط می‌تواند به آوارگی افراد بیشتر و افزایش رنج ساکنان این منطقه منتهی شود. این نهاد بین المللی تاکید کرد شرایط در رفح بسیار خطرناک است.

نواف سلام رئیس این دادگاه بین المللی دادگستری هنگام قرائت رای تاکید کرد تدابیر اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی برای حمایت از غیرنظامیان ناکافی بوده و نتوانسته خطراتی که در نتیجه حمله به رفح متوجه آنان شده است را مهار کند و عملکرد این رژیم نگرانی‌های موجود در این زمینه را رفع نکرده است.

وی افزود شرایط کنونی نتیجه حمله نظامی رژیم صهیونیستی بوده که خطرات و صدمات جبران ناپذیر آن برای غیرنظامیان قابل مشاهده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین برخی کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان، اردن، مصر و شورای همکاری و نیز ترکیه با انتشار بیانیه‌هایی از این حکم استقبال کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا