سیاسی

استقبال عراق از حکم دادگاه لاهه درباره توقف حمله به رفح

نخست وزیر و وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌هایی ضمن استقبال از حکم دادگاه لاهه، بر ضرورت توقف فوری کشتار فلسطینیان در غزه تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت که عراق حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری درباره ضرورت توقف حمله به مردممان در رفح را بازتاب‌دهنده وجدان آگاه جامعه جهانی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی تأکید کرد که لازم است که حکم شامل کل کشتار جمعی‌ای شود که فلسطینیان در غزه با آن مواجه اند.

السودانی افزود که عراق بارها از جامعه جهانی خواسته که به مسئولیت خود در بازداشتن توحش اشغالگران عمل و برای پایان دادن به رنج یک ملت که چیزی جز حق زندگی نمی‌خواهد پایان دهد.

همزمان وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری که تدابیر اضافه‌ای علیه رژیم اشغالگر تعیین کرده و به موجب معاهده منع کشتار جمعی، این رژیم را ملزم به توقف فوری حملات به رفح ساخته استقبال می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق که بامداد شنبه (25 مه) صادر شده بر آتش‌بس فوری و حفاظت از غیر نظامیان و ضرورت ارسال کمک‌های انسانی به ملت فلسطین تأکید شده است.

وزارت خارجه عراق از جامعه جهانی خواسته که در حفاظت از حقوق ملت فلسطین تلاشی مضاعف انجام دهد و مسئولیت را بر عهده بگیرد.

دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) روز جمعه طی حکمی از رژیم صهیونیستی خواست حمله نظامی به رفح در جنوب نوار غزه را فوراً متوقف کند و تاکید کرد وضعیت کنونی در این منطقه خطراتی جدی داشته و صدمات غیر قابل جبرانی برای حقوق بشر در نوار غزه در پی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا