سیاسی

مذاکرات رؤسای دستگاه‌های قضائی ایران و عراق درباره پرونده‌های حقوقی دوجانبه

رئیس قوه قضاییه ایران در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق ابراز امیدواری کرد که مسائل حقوقی و قضایی میان دو کشور به بهترین نحو پیگیری و عملیاتی شود.

میدل ایست نیوز: مرکز رسانه قوه قضاییه ایران اعلام کرد، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ایران، امروز شنبه (25 مه) با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق که به همراه سایر مقامات عالی عراقی به ایران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «میزان»، اژه‌ای در جریان این دیدار، ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت عراق در قبال شهادت رئیس جمهور فقید ایران و همراهان ایشان در سانحه بالگرد، اظهار کرد: حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در مراسم‌های تشییع پیکر شهدای اخیر یا بی‌نظیر و یا کم‌نظیر بود و این عنایت پروردگار است که پیوند دل‌های مردم ما را بیشتر کرد؛ در همین جریان مشایعت پیکر‌های شهدای اخیر، مردم ما یکبار دیگر همراهی خود را با نظام و اطاعت‌شان را از، رهبر ایران نشان دادند.
وی تاکید کرد که سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران، قوی‌تر و منسجم‌تر از قبل ادامه خواهند داشت.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدد الهی بتوانیم انتخابات باشکوهی را ظرف هفته‌های آینده برگزار کنیم و مردم ما رئیس‌جمهوری در تزار این نظام انتخاب کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم مسائل حقوقی و قضایی میان دو کشور ایران و عراق را به نحو احسن پیگیری و عملیاتی کنیم؛ حسب گزارش واصله، روند پیگری و اجرای مصوبات سفر ماه فوریه ما به عراق مطلوب ارزیابی می‌شود؛ با این حال، امیدواریم اجرای مصوبات مزبور شتاب بیشتری پیدا کند.

همچنین در این نشست، زیدان، طی سخنانی گفت: لازم می‌دانم که از طرف خود و به نیابت از قضات کشور عراق، شهادت  ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران را تسلیت بگویم.

وی اظهار کرد: طی دوره مسئولیت رئیسی در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و پس از آن زمانی که وی از طرف مردم ایران به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، کشور‌های ایران و عراق توانستند در کنار همدیگر، پایه و اساس پرونده‌های مهمی را بنا کنند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق افزود: به دلیل وجود ساختار سازمان یافته‌ نظام جمهوری اسلامی ایران و استقرار نهاد‌های مختلف در این کشور، ما اطمینان داریم که پس از شهادت رئیسی نیز خللی در امور حکمرانی و اجرایی ایران پیش نخواهد آمد.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اطمینان داریم که با اقدامات و پیگیری‌های شما و همکارانتان در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، همچنان شاهد بهبود همکاری‌های حقوقی و قضایی ایران و عراق خواهیم بود.

رئیس شورای عالی قضایی عراق در بخش دیگری از صحبت‌های خود، نشست حمایت از آرمان و مقاومت فلسطین که اخیراً در دمشق برگزار شد را نشستی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جریان این نشست، شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان هسته اصلی تشکیل همپیمانی علیه تروریسم داعش و تروریسم بین‌المللی ایفای نقش می‌کرد.

منبع
میزان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا