سیاسی

واکنش کشورهای عربی به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح

وزارت خارجه مصر و قطر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در رفح را به شدت محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: مصر با شدیدترین عبارت، حمله عامدانه رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در شهر رفح را محکوم کرد.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام نقض جدید و آشکار احکام قانون بین المللی بشردوستانه و بندهای توافقنامه چهارم ژنو درخصوص حفاظت از غیرنظامیان در زمان جنگ است.

در این بیانیه آمده است که این رویداد فاجعه بار، برای تداوم هدف قرار دادن غیر نظامیان بی دفاع و سیاست برنامه ریزی شده با هدف گسترش دامنه قتل و ویرانی در نوار غزه انجام شده تا غزه به محلی غیر قابل زندگی تبدیل شود.

قاهره ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای عمل به تعهدات خود به عنوان قدرت اشغالگر و توقف فوری عملیات نظامی و هرگونه اقدامات دیگر در رفح، مجددا از شورای امنیت و طرف های بین المللی خواست برای تضمین توقف فوری جنگ در غزه و پایان عملیات نظامی در رفح، فورا وارد عمل شود.

مصر بر ضرورت اقدام جامعه بین الملل و انجام مسئولیت های حقوقی و انسانی در قبال حفاظت از غیر نظامیان و جلوگیری از در معرض خطر قرار گرفتن آنها تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزارت خارجه قطر ضمن محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح، بر لزوم پایبندی مقامات رژیم صهیونیستی به تصمیم دادگاه بین المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به رفح تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر از جامعه بین الملل خواست فورا برای جلوگیری از ارتکاب جنایت کشتار جمعی در آخرین پناهگاه آوارگان غزه اقدام کنند.

قطر ضمن ابراز نگرانی از پیچیده شدن میانجیگری و سنگ اندازی در مسیر توافق آتش بس فوری و پایدار در غزه، بر موضع ثابت خود در حمایت از قضیه فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز تداوم جنایت های نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به اردوگاه آوارگان در رفح را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه عمان هم ضمن آنکه تداوم تجاوزات رژیم اشغالگر در غزه و حمله به اردوگاه آوارگان را محکوم کرد، خواستار ورود بازدارنده جهانی به این مساله شد.

شب گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان در شمال غرب رفح را با بیش از 8 موشک هدف قرار دادند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا