سیاسی

وزیر خارجه عربستان:
بدون تشکیل فلسطین، اسرائیل هم وجود نخواهد داشت

وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که اسرائیل باید بپذیرد که بدون وجود کشور فلسطین، خودش هم وجود نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، تأکید کرد که اسرائیل باید بپذیرد که بدون وجود کشور فلسطین، خودش هم وجود نخواهد داشت.

به گزارش «روسیا الیوم»، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه نروژ و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا پس از مذاکرات 5 وزیر خارجه عرب با مقامات اروپایی، تأکید کرد که اسرائیل جان غیر نظامیان فلسطینی را در کرانه باختری و غزه با خطر مواجه کرده و افزود که اوضاع غزه به شرایط غیر قابل قبول رسیده است.

فیصل بن فرحان افزود: «تمرکز ما بر راه حل دو کشوری است، توافقی بین‌المللی وجود دارد بر اینکه تنها راه تأمین حقوق فلسطینیان و اسرائیل، راه حل دو کشوری است، اسرائیل هم باید بپذیرد که این راه حل به نفع خودش و در راستای منافع خودش است».

وی ادامه داد: «اگر اسرائیل این را متوجه نمی‌شود، موجب نگرانی واقعی است».

هماهنگ‌کننده سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که راه حل دو کشوری یک «عقب‌نشینی دردناک» برای اسرائیل یا خطری برای امنیتش نیست هرچند افزود که کابینه اسرائیل درباره این موضوع متقاعد نشده است.

پیش از این، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی امریکا پس از سفر به رژیم صهیونیستی مذاکرات خود با نخست‌وزیر این رژیم را «مأیوس‌کننده» خوانده بود و افزوده بود که این رژیم هیچ نقشه‌ای برای پایان دادن به جنگ ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا