اقتصادی

تمجید صندوق بین‌المللی پول از اقدامات دولت عراق برای شفافیت تراکنش‌های مالی

صندوق بین‌المللی پول از تدابیر بانک مرکزی عراق برای بهبود شفافیت تراکنش‌های مالی خارج از کشور و افزایش سرمایه‌ها و نقل و انتقالات بانکی براساس استاندارد‌های بین‌المللی تمجید کرد.

میدل ایست نیوز:هیات صندوق بین‌المللی پول در گزارشی درباره فعالیت‌های مالی سال ۲۰۲۴، با تمجید از اقدامات دولت عراق در خصوص سیاست‌های پولی، تاکید کرد این کشور اقدامات جدید مربوط به بهبود شفافیت تراکنش‌های مالی فرامرزی را اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق،در گزارش صادرشده توسط صندوق بین‌المللی پول برای سال ۲۰۲۴، اقدامات دولت عراق از جمله سیاست‌های پولی این کشور تحت هدایت بانک مرکزی تحسین شده است.

در این گزارش تصریح شده است: بانک مرکزی عراق اقدامات متعددی را با هدف تثبیت پول ملی و کنترل تورم پولی انجام داده است و نرخ سود مربوط به سیاست‌ها و ابزارهای نقدینگی را از ۴ درصد به 7.5 درصد و ذخایر الزامی (مقدار پولی که بانک‌ها باید بر اساس مقررات بانک مرکزی، به‌عنوان بخشی از سپرده‌های دریافتی خود نزد بانک مرکزی نگهداری کنند) بانک‌ها را از ۱۵ درصد به ۱۸ درصد افزایش داده است که تمامی این اقدامات به نوعی در کاهش فشارهای تورمی عراق و ایجاد فضا و محیط اقتصادی باثبات‌تر کمک کرده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است اصلاحات مهم در بخش بانکی عراق مانند افزایش تدریجی سرمایه بانک‌ها و ادغام بانک‌های کوچک با هدف تقویت بانکداری و افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری در مقابله با شوک‌های اقتصادی صورت گرفته است.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول تصریح شده است، عراق با راه‌اندازی یک پلتفرم الکترونیکی جهت ثبت و روشن کردن اسامی ذینفعان مالی، اقدامات جدیدی را در جهت انطباق با بهبود شفافیت تراکنش‌های مالی برون مرزی و یکپارچگی نقل و انتقالات مالی بر اساس استانداردهای بانکی بین‌المللی انجام داده است.

این گزارش افزوده که بانک مرکزی عراق به گسترش روابط بانک‌های کارگزاری به منظور تسهیل عملیات تامین مالی تجارت بین‌الملل مبادرت کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا