سیاسی

مصر خواستار اعمال فشار اتحادیه اروپا بر تل آویو شد

وزیر خارجه مصر در دیدار با کمیسر توسعه همسایگی اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار بر تل آویو در راستای توقف سیاست «گرسنه نگه داشتن» فلسطینیان شد.

میدل ایست نیوز: سامح شکری وزیر خارجه مصر امروز دوشنبه (27 مه) در بروکسل از الیور ورهلی کمیسر توسعه همسایگی اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار بر تل آویو در راستای توقف «سیاست گرسنه نگه داشتن» فلسطینیان در نوار غزه شد.

به گزارش «آناتولی»، شکری و ورهلی در این دیدار تحولات سازنده در روابط مصر و اتحادیه اروپا در دوره اخیر و راه‌های تقویت آن و وخامت اوضاع امنیتی و انسانی در اراضی اشغالی فلسطین در نتیجه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و سیاست‌های فزاینده رژیم اشغالگر در کرانه باختری را بررسی کردند.

وزیر خارجه مصر در این دیدار به تلاش‌های کشورش برای توقف جنگ در غزه و تقویت ورود کافی و پایدار کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسیران و گروگان‌ها اشاره کرد.

شکری در ادامه بر ضرورت اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر باید مسئولیت‌های خود در قبال غیرنظامیان غزه به ویژه در شهر رفح را بر عهده بگیرد، تاکید کرد.

وی همچنین بر مخالفت مصر با تلاش‌های مصر برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به واسطه کنترل بر بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح که راه نجات اصلی نوار غزه به شمار می‌آید، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر بار دیگر به ضرورت اقدام اعمال فشار به رژیم صهیونیستی از جانب اتحادیه اروپا در راستای توقف سیاست گرسنه نگهداشتن و تامین فضایی امن برای کادرهای امدادی بین‌المللی در انجام وظایف خود در دریافت و توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه اشاره کرد.

شکری در ادامه بر اهمیت حمایت مستقیم اتحادیه اروپا از بودجه فلسطین در سایه فشار مالی و اقتصادی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انجام می‌دهد، تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا