اجتماعی

عراق آماده افتتاح منطقه ویژه گردشگری «اور» می‌شود

مقدمات و تدارکات گسترده برای افتتاح شهر گردشگری اور به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی عراق در حال انجام است.

میدل ایست نیوز:تدارکات و مقدمات گسترده‌ای در استان ذی قار برای گشایش شهر گردشگری «اور» به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور عراق در زمینی به وسعت ۲۲۵ هکتار در دست اقدام است.

به گزارش الصباح، این مرکز گردشگری در استان ذی قار شامل عبادتگاه، کتابخانه و سالن‌های تئاتر است و انتظار می‌رود این مراسم با استقبال گسترده دولت و ستارگان جامعه فرهنگی و هنری عراق همراه شود.

محمد الزیدی، رئیس صندوق بازسازی ذی قار در این خصوص اعلام کرد: ما برای برگزاری یک مراسم بزرگ رسمی و مردمی برای بزرگداشت این رویداد مهم فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کینم ضمن آنکه محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و حمید الغزی دبیر کل شورای وزیران عراق نیز اهتمام ویژه‌ای به این پروژه و حمایت از آن دارند.

وی خاطر نشان کرد: شهر گردشگری «اور» نمادی از معماری و خلاقیت و ابتکار درخور و شایسته میراث و تاریخ و تمدن و روح اصالت سومری و حلقه اتصال تمدنی و فرهنگی در عراق و خارج از عراق خواهد بود.

وی با اشاره به روند توسعه این شهر باستانی و ایده‌های طراحی ساختمان‌های موجود در آن و ساخت یک مرکز گفتگوی ادیان در این منطقه تصریح کرد توجه به شهر گردشگری اور متوقف نخواهد شد و ما برای تکمیل مجموعه‌ای از پروژه‌ها به ویژه احداث تراموا که تالاب‌ها را به مرکز شهر وصل می‌کند، ادامه خواهیم داد.

شهر باستانی اور زادگاه حضرت ابراهیم (ع) دانسته می‌شود و از مناطق مقدس در ادیان ابراهیمی است. در این شهر یکی از قدیم‌ترین زیگورات‌ها نیز وجود دارد.

پاپ فرانسیس در سفر خود به عراق از این منطقه بازدید کرد و پس از آن عراق اعلام کرد که برای جذب گردشگران خارجی یک منطقه ویژه گردشگری در اطراف اور راه‌اندازی خواهد کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا