اجتماعیسیاسی

الازهر جنایات رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد

دانشگاه الازهر مصر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح درباره پیامدهای متوقف نکردن جنایات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

میدل ایست نیوز: دانشگاه الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای حملات رژیم صهیونیستی را به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان منجر شد؛ به شدت محکوم کرد.

به گزارش سی ان ان، الازهر با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: دانشگاه الازهر تجاوزات تروریستی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح را که طی آن افراد بیگناه هدف قرار گرفتند به شدت محکوم می‌کند.

این بیانیه افزوده: این جنایت در حالی انجام شده که این افراد گمان می‌کردند در مناطق امن پناه گرفته‌اند اما رژیم صهیونیستی در برابر دیده همه جهانیان مرتکب جنایتی شنیع شد و ده‌ها نفر از جمله تعداد زیادی زن و کودک را به شهادت رساند.

در بیانیه الازهر آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای اجرای تصمیمات و احکام صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی و مقامات آن موضعی قاطعانه و فوری اتخاذ و گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه بازگشایی کند و جلوی ماشین کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها را بگیرد.

الازهر در بخش پایانی بیانیه خود ضمن قدردانی از مردم فلسطین به خاطر صبر و پایمردی شجاعانه آن‌ها تصریح کرد: فلسطینیان شجاعت خود در دفاع از سرزمین خویش و تعلق خاطر و پایبندی به آن نشان دادند و مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای کوچاندن یا آوارگی اجباری ملت فلسطین اعلام کردند و این در حالی است که آن‌ها با نوعی نسل کشی مواجهند که در تاریخ معاصر نظیر آن را سراغ نداریم و این اقدامات با تعالیم تمامی ادیان آسمانی و منشور‌های بین‌المللی در تضاد است.

الازهر در بخش پایانی این بیانیه تصریح کرد: ما به ملت‌های آزاده و خیل جوانانی که در دانشگاه‌های اروپا و امریکا و خیابان‌ها و میدان‌ها سرازیر شدند تا مخالفت جهانی خود را با این هرج و مرج اعلام نمایند، درود می‌فرستیم و تاکید می‌کنیم اگر این هرج و مرج و مسیر اسفبار ادامه پیدا کند جهان به سمت جنگ و درگیری نفرت پراکنی بیشتر پیش خواهد رفت و جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی اعتبار خود را از دست خواهند داد.

روز یکشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی یک اردوگاه آوارگان در رفح را هدف حمله قرار داد که در آن ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی این حادثه را یک «اشتباه فاجعه بار» خواند.

منبع
الازهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا