اجتماعیسیاسی

بررسی وضعیت ورزش عراق در دیدار رئیس لالیگا با السودانی

نخست وزیر عراق در دیدار رئیس لیگ حرفه‌ای اسپانیا (لالیگا)، ضمن تاکید بر حمایت از ورزش و فعالیت‌های ورزشی کشور، گفت این فعالیت‌ها در انتقال تصویر عراق به جهانیان نقش اساسی ایفا می‌کند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از خاویر تباس رئیس لیگ حرفه‌ای اسپانیا (لالیگا) و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی ضمن خوشآمدگویی به تباس و هیئت همراه بار دیگر بر حمایت دولت از فدراسیون فوتبال کشور و تمام فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع ورزشی عراق و روند فعالیت‌های لیگ عراق و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد که حمایت از همه سطح‌های لیگ فوتبال بخشی از تعهدات دولت در برنامه‌هایش در حمایت از جوانان و ورزش و حمایت بیشتر از این بخش به شمار می‌آید.

السودانی همچنین در این دیدار در جریان اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه لیگ حرفه‌ای و قرارداد امضا شده در این زمینه قرار گرفت.

وی گفت که ورزش و فعالیت‌های ورزشی در انتقال تصویر درست از عراق به جهانیان، نقش مهمی ایفا می کند با توجه به اینکه ورزش ستونی برای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت و کشف استعداد‌ها و پرورش آن به شمار می‌آید  به خصوص که ملت عراق دوستدار ورزش و فعالیت‌های ورزشی هستند.

از طرفی دیگر تباس از حمایت پایدار دولت عراق از فعالیت‌های ورزشی به ویژه فوتبال قدردانی کرد.

وی در پایان تاکید کرد که فوتبال عراق پیشرفت ملموسی داشته و تلاش‌ها برای حمایت و توسعه آن در مسیر درستی قرار دارد.

روز گذشته رئیس لیگ حرفه‌ای اسپانیا برای حضور در مسابقه تیم‌های نیروی هوایی و الزوراء و همچنین افتتاح مقر جدید لالیگا در بغداد وارد عراق شد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا