سیاسی

شرکت چینی اولین شهرک صنعتی آهن و فولاد را در بصره می‌سازد

وزارت صنایع و معادن عراق از توافق با یک شرکت بزرگ چینی برای ساخت اولین شهرک صنعتی آهن و فولاد در استان بصره خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت صنایع و معادن عراق اعلام کرد به زودی برای اجرا و ساخت اولین شهرک صنعت آهن و فولاد در استان بصره توسط شرکت «چینگ‌های» که از شرکت‌های عظیم چین به شمار می‌آید قرارداد می‌بندد.

به گزارش الصباح، «ریاض جاسم کاظم» دستیار اداره شهرهای صنعتی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد، این وزارتخانه پس از انجام تمامی مقدمات لجستیک و جلب موافقت شورای عالی سرمایه گذاری، بزودی برای ساخت نخستین شهرک صنعتی آهن و فولاد به مساحت تقریبی 250 هکتار در استان بصره، با شرکت چینی چینگ‌های قرارداد خواهد بست.

وی تاکید کرد با توجه به تجارب شرکت چینگ‌های در اجرای بهترین پروژه‌های مشابه در دنیا، این شهرک صنعتی بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی ساخته خواهد شد.

این مقام وزارت صنایع و معادن عراق در ادامه افزود: این شهرک یک پروژه صنعتی یکپارچه شامل کارخانه‌های تولید آهن اسفنجی، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ برای تامین نیازهای بازار داخلی و صادرات مازاد به خارج از کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد با توجه به پیشنهادهای عرضه شده برای سرمایه‌گذاری در ساخت شهرک‌های صنعتی این شهرک‌ها توسعه چشمگیری خواهند داشت و اخیرا نیز سنگ بنای تأسیس کارخانه شیشه‌گری و کارخانه ریخته‌گری بتن در شهرک صنعتی در استان نجف گذاشته شد.

وی در پایان تاکید کرد: هدف از ایجاد مجتمع‌های صنعتی رسمی پیشرفته، جذب صنعتگران و بازرگانان به‌ویژه برای سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته موجود در شهرک‌های صنعتی و ایجاد هزاران فرصت شغلی در رشته های مختلف خواهد بود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا