سیاسی

میقاتی خبر داد:
طرح یکپارچه 4 کشور عربی درباره آوارگان سوری

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان خبر داد که وزیر خارجه کشورش در گفت‌وگو با وزرای اردن، عراق و مصر بر سر طرحی یکپارچه درباره مسأله آوارگان سوری به توافق رسیده است.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان امروز سه شنبه (28 مه)، گفت که عبدالله بوحبیب وزیر خارجه این کشور در تماس با وزرای خارجه اردن، عراق و مصر، که کشورهایشان میزبان آوارگان سوری هستند، بر سر طرحی یکپارچه برای ارتباط با طرف سوری درباره مسأله مربوط به آوارگان به توافق رسیده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، در بیانیه نخست وزیر لبنان آمده است که بوحبیب در هشتمین کنفرانس حمایت از آینده سوریه و کشورهای منطقه که در روز گذشته در بروکسل برگزار شد، پیشنهاد برنامه‌ای روشن و مشخص در راستای سازماندهی پرونده آوارگان سوری در لبنان را مطرح کرده است.

میقاتی افزود این طرح مورد تایید دولت و حمایت پارلمان لبنان همراه با توصیه‌هایی قرار گرفت که این توصیه‌ها مبتنی بر هماهنگی میان وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های مربوطه و دارای زمانبندی مشخص است.

وی ادامه داد که بوحبیب در این مذاکرات بر خواسته لبنان برای آغاز طرحی برای بهبود شرایط سوریه، مجزا کردن موضوع آوارگان از امور سیاسی و ایجاد مناطقی امن در سوریه برای آغاز بازگشت آوارگان تاکید کرده است.

نخست وزیر لبنان افزود که وزیر خارجه کشورش در کنفرانس مذکور بر ضرورت حمایت و کمک‌ برای تشویق سوری‌ها به بازگشت به کشورشان، تاکید کرده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا