سیاسی

رایزنی هیئت عربی اسلامی در اسپانیا درباره توقف جنگ در غزه

هیئت متشکل از کشورهای عربی و اسلامی پیرامون غزه در مادرید با نخست وزیر اسپانیا درباره راه‌های توقف جنگ در غزه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت متشکل از کشورهای عربی و اسلامی پیرامون غزه در مادرید با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا درباره راه های توقف جنگ در غزه رایزنی کرد.

به گزارش آناتولی، این هیئت به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با سانچز دیدار کرد.

هیئت مذکور متشکل از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، محمد مصطفی، نخست وزیر فلسطین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه و حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی است.

اعضای این هیئت، به رسمیت شناختن فلسطین توسط اسپانیا و تعهد آن نسبت به تداوم حمایت از به رسمیت شناختن فلسطین برای تضمین حقوق ملت فلسطین و خدمت به امنیت و صلح در منطقه تحسین کردند.

در این نشست تلاش های کمیته وزارتی تشکیل شده از نشست کشورهای عربی و اسلامی پیرامون غزه برای به رسمیت شناختن فلسطین و نیاز فوری به اتخاذ اقدامات لازم برای اجرای راه حل دو کشوریی با برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی بررسی شد.

نشست مذکور تلاش ها برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شهر رفح و اطراف آن و اهمیت توقف فوری جنگ و وارد کردن کمک های بشردوستانه کافی و پایدار به سراسر غزه را بررسی کرد.

حاضران در این نشست همچنین سازوکارهای حل فاجعه انسانی در غزه و توقف همه اقدامات یکجانبه و غیر قانونی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را بررسی کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا