خبر اولسیاسی

عملیات انصارالله علیه 6 کشتی در 3 دریا

سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن از اجرای 6 عملیات نظامی و حمله به 6 کشتی در دریای سرخ، مدیترانه و عرب خبر داد.

میدل ایست نیوز: یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن امروز چهارشنبه (29 مه) از اجرای 6 عملیات نظامی و هدف قرار دادن 6 کشتی در 3 دریای سرخ، مدیترانه و عرب خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم»، سریع اعلام کرد که هدف از حمله به کشتی‌ها، نقض ممنوعیت ورود به بنادر اشغالی فلسطین بوده است.

وی درباره جزئیات این حملات گفت که از مجموع عملیات انجام شده علیه 6 کشتی، 3 کشتی در دریای سرخ، 2 کشتی در دریای عرب، و یک کشتی در دریای مدیترانه هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن افزود: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و در واکنش به جنایت‌های دشمن صهیونیستی در حق آوارگان در منطقه رفح در نوار غزه و در چارچوب توسعه عملیات نظامی در مرحله چهارم تشدید عملیات، نیروهای دریایی و سلاح‌های پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند، 6 عملیات نظامی اجرا کردند.

سریع خاطر نشان کرد که طی اولین عمیلات انجام شده در دریای سرخ، کشتی LAAX به طور مستقیم مورد هدف قرار گرفته و خسارت‌هایی به آن وارد شده است.

وی در ادامه گفت که دومین عملیات انجام شده در دریای سرخ کشتی MOREA و سومین آن، کشتی Sealady هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن اشاره کرد که این 3 عملیات با چندین موشک دریایی، بالستیک و پهپاد انجام شده و کشتی‌ها به طور مستقیم هدف قرار گرفته‌اند.

سریع درباره جزئیات دو عملیات نظامی در دریای عرب بیان کرد که نیروهای مسلح یمن در این دریا، دو کشتی ALBA و Maersk HARTFORD امریکایی را با چندین موشک و پهپاد هدف قرار دادند.

وی در پایان اعلام کرد که در ششمین عملیات، کشتی MINERVA ANTONIA در دریای مدیترانه با موشک‌های کروز هدف قرار گرفته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا