سیاسی

تاکید چین و کشورهای عربی بر حمایت از راه حل دو کشوری و توقف جنگ در غزه

چین و کشورهای عربی در بیانیه‌ای مشترک بر تلاش برای دستیابی به حل و فصل سیاسی مسأله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری، توقف جنگ در غزه و مخالفت با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: کشورهای عربی و چین در بیانیه‌ای مشترک بر اقدام برای دستیابی به حل و فصل سیاسی مسأله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری، توقف جنگ در غزه و مخالفت با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بر اساس بیانیه مذکور، کشورهای شرکت کننده در مجمع همکاری کشورهای عربی و چین، نگرانی عمیق خود از درگیری طولانی مدت در نوار غزه که منجر به بحران انسانی شده است، ابراز کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای عربی و چین، بر موضع ثابت این کشورها و اجماع در دعوت به توقف جنگ در غزه و تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید شد.

همچنین در این بیانیه، بر حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و تلاش مستمر برای دستیابی به حل و فصل فوری مسأله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری تاکید شد.

در این بیانیه تاکید شد که چین و کشورهای عربی به حمایت از یکدیگر در منافع اساسی، تعمیق همکاری عملی، تبیین مواضع مشترک در حل سیاسی مسائل منطقه‌ای و رایزنی تمدن‌ها، مبارزه با تروریسم، حقوق بشر، هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی و غیره ادامه خواهند داد.

در این مجمع چندین سند همکاری دوجانبه و چند جانبه با کشورهای شرکت کننده و دبیرکل اتحادیه عرب امضا شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا