سیاسی

پادشاده بحرین:
خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح برای حمایت از فلسطین هستیم

پادشاه بحرین خواستار برگزاری فوری کنفرانس بین‌المللی برای صلح در راستای حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین شد.

میدل ایست نیوز: حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین رئیس دوره کنونی نشست سران کشورهای عربی خواستار برگزاری فوری کنفرانس بین‌المللی برای صلح در راستای حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بن عیسی بر تلاش برای هماهنگی مواضع و یکپارچگی حمایت لازم با هدف صلح پایدار تاکید و به آمادگی بحرین برای میزبانی از این کنفرانس مهم اشاره کرد.

وی تاکید کرد که کشورش برای توقف جنگ ویران کننده «اسرائیل» در نوار غزه، تسهیل رساندن کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و دفاع از حقوقشان برای زندگی شرافتمندانه که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده است، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پادشاه بحرین همچنین بر ضرورت تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای به رسمیت شناختن کامل جهانی فلسطین و اعطای عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد تاکید کرد.

بن عیسی در ادامه مواضع عادلانه چین در قبال مسائل کشورهای عربی و در راس آن مسأله فلسطین و تلاش‌های روشن این کشور برای کاستن رنج‌های انسانی غیرنظامیان غزه را ستود.

گفتنی است در دور کنونی مجمع همکاری چین و کشورهای عربی، راه‌های تقویت و توسعه روابط تاریخی و شراکت راهبردی قوی که کشورهای عربی و چین را در کنار یکدیگر قرار داده است و توسعه افق‌های همکاری مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و غیره بررسی می‌شود.

در این نشست همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک و هماهنگی مواضع در این باره که محقق کننده منافع متقابل دو طرف است، رایزنی می‌شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا