اقتصادی

افتتاح و راه‌اندازی 200 نیروگاه انتقال و توزیع برق و دستور السودانی برای آماده‌باش در تابستان

نخست وزیر عراق از افتتاح و راه اندازی 200 نیروگاه انتقال و توزیع برق در نخستین مرحله از مجموعه پروژه‌ها برای حل مشکل شبکه حمل و نقل و توزیع برق در بغداد و برخی از استان‌ها خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه از افتتاح و راه اندازی 200 نیروگاه انتقال و توزیع برق در نخستین مرحله از مجموعه پروژه ها برای حل مشکل شبکه انتقال و توزیع برق در بغداد و برخی از استان ها خبر داد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، این نیروگاه ها به صورت ویدئو کنفرانس از مقر وزارت برق با حضور مدیران کل و مقامات بلندپایه وزارت برق عراق افتتاح شد.

السودانی از سطح تولید کنونی در همه نیروگاه ها مطلع شد و به اهمیت این پروژه ها برای حل مشکل شبکه انتقال و توزیع برق از نینوا تا بصره اشاره کرد.

وی توضیح داد که مشکلات انرژی برق در فرآیند تولید نیست بلکه در دو بخش انتقال و توزیع قرار دارد.

السودانی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل برق، گفت که احداث نیروگاه های جدید در حال بررسی است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که همه تلاش ها باید برای 3 ماه آینده به کار گرفته شود و همه تکنیسین ها از ادارات به مناطق میدانی بروند.

گفتنی است نخستین مرحله از مجموعه اقدامات برای حل مشکل انتقال و توزیع برق شامل 48 پروژه، همچنین احداث خطوط اننقال فشار قوی برق، احداث نیروگاه های جدید توزیع برق و ایجاد خطوط تغذیه جدید است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا