خبر اولسیاسی

درخواست السیسی از جامعه بین‌الملل برای مقابله با کوچ اجباری فلسطینیان از غزه

رئیس جمهور مصر در پکن جامعه بین‌الملل را به عمل کردن به مسئولیت‌های اخلاقی و حقوقی خود برای توقف جنگ در غزه، وارد کردن کمک‌ها به این منطقه و مقابله با تلاش‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان فراخواند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، جامعه بین الملل را به عمل کردن به مسئولیت های اخلاقی و حقوقی خود برای توقف جنگ در غزه، وارد کردن کمک ها به این منطقه و مقابله با تلاش ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان فراخواند.

به گزارش روسیا الیوم، السیسی در افتتاحیه دهمین دوره مجمع کشورهای عربی و چین در پکن به تقدیر و تشکر گسترده کشورهای عربی از سیاست های چن در قبال قضیه فلسطین و حمایت مستمر پکن از آتش بس فوری در غزه و حق مشروع فلسطینیان در برپایی کشور مستقل خود اشاره کرد.

رئیس جمهور مصر مجددا تاکید کرد که راهی برای رسیدن به صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی جز از طریق بررسی جامع ریشه های قضیه فلسطین از طریق پایبندی جدی و فوری به راه حل دو کشوری و به رسمیت شناختن حق مشروع فلسطینیان در دستیابی به کشور مستقل خود وجود ندارد.

وی بر اهمیت قرارداد مساله امنیت آبی کشورهای عربی در راس اولویت های همکاری در چارچوب مجمع کشورهای عربی و چین در آینده تاکید کرد.

السیسی ضمن تاکید بر اطمینان خود نسبت به اینکه این مجمع و نتایج آن، گامی مثبت و ملموس برای روابط در همه سطوح خواهد بود، بر اهتمام خود به ارتقای سطح روابط دوجانبه میان مصر و چین برای تحقق انسجام در راستای چشم انداز 2030 مصر برای توسعه پایدار با اولویت های طرح کمربند و جاده تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا