سیاسی

دیدار مسرور بارزانی با مشاور امنیت ملی عراق

مشاور امنیت ملی عراق پس از دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان به همکاری دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان برای اعطای حقوق کامل اقلیم بر اساس قانون اساسی اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز پنج شنبه (30 مه) گفت که دولت فدرال عراق با دولت اقلیم کردستان بر سر اعطای تمام حقوق اربیل بر اساس قانون اساسی و قوانین کشور همکاری می‌کند.

به گزارش «شفق نیوز»، الاعرجی افزود که تفاهم بغداد و اربیل قدرت بیشتری برای عراق یکپارچه، فدرال و مستقل ایجاد می‌کند و نقاط مشترک زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد که ما با هم همکاری می‌کنیم تا حقوق اقلیم کردستان را مطابق قانون اساسی و قوانین عراق اعطا کنیم.

مشاور امنیت ملی عراق بیان کرد که فضای بین بغداد و اربیل خوب و مثبت است و معتقدم که سفر مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به بغداد و دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق مثبت و مثمر ثمر خواهد بود.

از طرفی دیگر بارزانی هدف از سفر خود را حل و فصل اختلاف‌های موجود بین اربیل و بغداد و تحکیم روابط خوب با دولت فدرال عراق که در مسیر درست آن قرار دارد اعلام کرد.

در این باره، دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که الاعرجی و بارزانی در این نشست درباره وضعیت کلی امنیتی عراق به ویژه پرداختن به خطرات تروریسم و تهدیدهای مستمر آن و ضرورت تقویت هماهنگی و همکاری بین دولت اقلیم و دولت فدرال در این زمینه بحث و گفت‌وگو کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا