خبر اولسیاسی

استقبال عراق از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره پایان ماموریت یونامی

عراق از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره پایان ماموریت یونامی در عراق تا 19 ماه دیگر استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی سخنگوی دولت عراق از استقبال کشور خود از تصمیم شورای امنیت برای پایان دادن به ماموریت یونامی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العوادی گفت که دولت عراق استقبال و قدردانی خود از تصویب قطعنامه 2734 شورای امنیت درباره پایان ماموریت یونامی در پایان سال 2025 را ابراز می دارد.

وی افزود ما از این فرصت استفاده می کنیم تا بر تداوم همکاری و مشارکت پایدار با سازمان ملل متحد و برنامه های توسعه ای فعال آن در عراق تاکید و از تلاش های دبیرکل سازمان ملل و کارمندان یونامی و خدمات آنها و فداکاری هایشان از زمان تاسیس آن در سال 2003، قدر دانی کنیم.

گفتنی است شورای امنیت امروز جمعه (31 مه) خروج یونامی از عراق را که بیش از 20 سال است در کشور فعالیت می کند، در پایان سال 2025، تصویب کرد.

شورای امنیت با اتفاق آرا، تمدید ماموریت یونامی که در سال 2003 تاسیس شده است را به مدت 19 ماه تا پایان سال 2025، به تصویب رساند.

در تاریخ 10 ماه جاری، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان ماموریت هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) شد.

السودانی در این نامه خواستار پایان کامل ماموریت این سازمان در اواخر سال 2025 شد و تاکید کرد که وجود آن در عراق دیگر دلیلی ندارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا