سیاسی

رایزنی فؤاد حسین و فیصل مقداد درباره روابط دو جانبه

وزیران خارجه عراق و سوریه در پکن با یکدیگر دیدار و درباره برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک و راه‌های تقویت روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در حاشیه دهمین دور از نشست وزرای خارجه در مجمع همکاری کشورهای عربی و چین در پکن با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین و المقداد در این دیدار درباره برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک و راه‌های تقویت روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره اوضاع امنیتی منطقه تبادل نظر و بر اهمیت تداوم ارتباط برای ایجاد مواضع یکپارچه مربوط به مبارزه با تروریسم و همکاری برای از بین بردن آن تاکید کردند.

وزیران خارجه عراق و سوریه در این دیدار بر سر تشکیل کمیته‌های وزارتی مشترک متشکل از کارشناسان و متخصصان برای بررسی مسائلی که روابط را تقویت می‌کند و همکاری در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهد، به توافق رسیدند.

در پایان حسین تاکید کرد که عراق به ارتباط خود با تمامی طرف‌ها برای حل مشکلاتی که بر اوضاع امنیتی منطقه تاثیر می‌گذارد و ایجاد راه حل مناسب با راه‌های مسالمت آمیز برای آن، ادامه خواهد داد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا