سیاسی

سخنرانی نماینده عراق در ژنو درباره اوضاع بهداشتی در فلسطین و جولان

نماینده دائم عراق در دفتر سازمان ملل در ژنو درباره اوضاع بهداشتی در فلسطین و جولان اشغالی سوریه سخنرانی کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالکریم هاشم مصطفی، نماینده دائم عراق در دفتر سازمان ملل در ژنو درباره اوضاع بهداشتی در فلسطین و جولان اشغالی سوریه سخنرانی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، مصطفی در جلسه رای گیری قطعنامه ارائه شده از جانب عراق، کشورهای خاورمیانه، چین، روسیه، ترکیه، و برخی کشورهای دیگر در مجمع جهانی بهداشت که از 27 مه تا 1 ژوئن در ژنو برگزار می شود، سخنرانی کرد.

این قطعنامه خواستار تقویت توانمندی پاسخگویی به نیازهای بهداشتی، فراهم کردن درمان های پزشکی، تضمین ورود بدون مانع کارکنان بخش پزشکی و بشردوستانه و مواد لازم جراحی و بهداشتی است.

وی در سخنان خود اشاره کرد که این قطعنامه کاملا فنی و بشردوستانه است و معنا و مفهوم سیاسی ندارد. این قطعنامه خواستار ارائه گزارشی از پیشرفت انجام شده در اجرای توصیه های گزارش دبیرکل از اوضاع سخت بهداشتی و غیر انسانی است که ملت فلسطین با آن روبرو هستند.

نماینده دائم عراق در سازمان ملل به توصیف اوضاع فاجعه بار در فلسطین که در آن چادرهای آوارگان سوزانده و با صدها تن مهمات بمباران، و سر کودکان در صحنه های هولناک، بریده می شود، پرداخت.

مصطفی گفت که در فلسطین عمل جراحی بزرگ بدون استفاده از داروی بیهوشی انجام می شود و کسانی که به چادرهایی که توانایی محافظت در برابر سرما و گرما را ندارند، پناه برده اند، بمباران می شوند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا