سیاسی

بن فرحان در گفت‌وگو با باقری:
عربستان همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم می‌کند

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه عربستان بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با عربستان سعودی برای برگزاری هرچه موفق تر مناسک حج امسال تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در  گفت‌وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان، از پیام‌های تسلی بخش مقامات عالی عربستان به ویژه تماس تلفنی ولیعهد این کشور با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران و حضور دو هیات عالی رتبه از عربستان در آیین بزرگداشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ایران تشکر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، باقری با قدردانی از اقدامات عربستان در ارائه تسهیلات به حجاج ایران در مکه و مدینه و تشکر از همکاری خوب و سازنده وزارت حج عربستان با سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کامل کشورش برای همکاری با عربستان برای برگزاری هرچه موفق‌تر مناسک حج امسال تاکید کرد و لزوم استمرار همکاری‌های خوب کنسولی میان دو کشور را یادآور شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ویژه در رفح افزود طی روزهای اخیر شاهد حوادث تلخ و فاجعه باری علیه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح بودیم که طی آن ده‌ها زن و کودک بی‌گناه، بی‌دفاع و مظلوم به شهادت رسیدند.

سرپرست وزارت خارجه ایران افزود: این حملات وحشیانه برگ ننگین دیگری بر پرونده قطور جنایات رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی افزود و رژیم اشغالگر در تمامی عرصه‌های بین‌المللی از جمله عرصه سیاسی، حقوقی‌ بین‌المللی و دیپلماسی عمومی دچار شکست‌های بی‌سابقه‌ای شده است. در عین حال تلاش می‌کند تا از طریق جنایت در رفح آن را جبران کند.

باقری تاکید کرد: امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و به طور خاص در رفح، وظیفه دینی و اسلامی همه ماست و لازم است کشورهای اسلامی و منطقه با همکاری یکدیگر به اقدامات عملی در این خصوص بپردازند.

بن فرحان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال تاکید کرد: تلاش می کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم.

وی با اشاره به حوادث تلخ در غزه و منطقه رفح بیان کرد: اسرائیل برای اقدامات جنایتکارانه خود هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

طرفین در پایان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور  تاکید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا