سیاسی

سنتکام خبر داد:
انهدام چند پهپاد و موشک بالستیک ضد کشتی انصارلله یمن

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد که چند پهپاد و دو موشک بالستیک ضدکشتی شلیک شده از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن را منهدم کرده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) جمعه (31 مه) اعلام کرد که 4 پهپاد شلیک‌شده از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن را منهدم کرده است.

به گزارش «الحره»، سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد که در حوالی ساعت 1:30 صبح به وقت صنعا، نیروهای انصارالله یمن از مناطق تحت کنترل خود یک پهپاد به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

فرماندهی مرکزی امریکا افزود این پهپاد شلیک شده، بدون وقوع خسارت یا آسیبی به کشتی های امریکایی، ائتلاف بین المللی و کشتی های تجاری در دریای سرخ ساقط شد.

سنتکام در بیانیه ای دیگر خبر داد که بین ساعت 2:35 صبح و 22:59 به وقت صنعا، نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا توانستند یک پهپاد را بر فراز خلیج عدن و سه پهپاد دیگر را بر فراز دریای سرخ که از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن شلیک شده بود، منهدم کنند.

فرماندهی مرکزی امریکا ادامه داد که در حوالی ساعت 21:31 به وقت صنعا، انصارالله یمن دو موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل خود به خلیج عدن شلیک کرد و در پی این عملیات، گزارشی از وقوع خسارت یا آسیب به کشتی های امریکایی و ائتلاف بین المللی و کشتی های تجاری دریافت نشده است.

سنتکام در پایان این پهپادها و موشک ها را تهدید قریب الوقوع برای امریکا، نیروهای ائتلاف بین المللی و کشتی‌های تجاری در منطقه به شمار آورد.

فرماندهی مرکزی امریکا خاطر نشان کرد که این عملیات در راستای حمایت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی و امنیت کشتی های امریکایی، ائتلاف بین المللی و کشتی های تجاری انجام شده است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا